تبلیغ ضدایرانی و اسلامی روی جلد بستنی معروف ایرانی +عکس

تبلیغ ضدایرانی و اسلامی روی جلد بستنی معروف ایرانی +عکس

اين روزها ترويج نمادهاي فرهنگ غربي به بستني‌ها رسيده و هشدارهايي از سوي كارشناسان فرهنگي نسبت به اين مسئله منتشر مي‌شود.

 

تبلیغ ضدایرانی و اسلامی برند مشهور بستنی

 
اين روزها ترويج نمادهاي فرهنگ غربي به بستني‌ها رسيده و هشدارهايي از سوي كارشناسان فرهنگي نسبت به اين مسئله منتشر مي‌شود. اين روزها با وجودي كه ترويج نمادهاي فرهنگ غربي به بستني‌ها رسيده و هشدارهايي از سوي كارشناسان فرهنگي نسبت به اين مسئله منتشر مي‌شود، با اين حال مسئولان فرهنگي و نظارتي كشور هيچ واكنشي نسبت به اين امر نشان نداده و در مورد آن سكوت كرده‌اند.
 
ماجرا از اين قرار است كه يكي از برندهاي معروف توليد فرآورده‌هاي لبني از جمله بستني براي جذب مشتري بيشتر دست به چاپ تصاويري از شخصيت‌هاي انيميشني غربي كه ماهيت ترويج فرهنگ غربي و ضد‌اسلامي و ايراني دارند روي بسته‌بندي بستني‌هاي خود كرده است. اين در حالي است كه كودكان بزرگ‌ترين جامعه مخاطب بستني‌هاي مزبور هستند و تقريباً هر روز در معرض پيام‌هاي تصويري المان‌هاي ضد فرهنگي اين بستني‌ها قرار دارند.
 
 
 
مسئله تهاجم و نفوذ فرهنگي سال‌ها است از سوي مقام معظم رهبري بيان و روي آن تأكيد مي‌شود. مسئله‌اي كه بيش از تهاجم نظامي از كشور و انقلاب تلفات مي‌گيرد. با اين حال عده‌اي يا مسئله را ساده مي‌بينند يا اولويت‌هاي ريز و درشت در مسئوليت‌شان مانع بررسي دقيق موضوع از سوي آنها مي‌شود.  در راهبرد جنگ نرم، اهداف انساني تعريف مي‌شود و برنامه‌هاي بلندمدت در اين حوزه بيشتر مد نظر مهاجمين است. به طور خلاصه يعني كودكان سهل‌الوصول‌ترين اهداف براي برنامه‌هاي تهاجمي و نفوذي در حوزه فرهنگي و اعتقادي به شمار مي‌روند زيرا هنوز شاكله افكار و اعتقادات آنها شكل نگرفته و براي كدگشايي از اهداف دشمن آماده نيستند. بنابراين هزينه كمتري براي نفوذ به افكار و اعتقادات آنها لازم است و ضريب موفقيت در اين تهاجم بالاتر و ماندگارتر خواهد بود. از اينجاي بازي به بعد دست جامعه هدف است كه تا چه حد زمين‌هاي مستعد و سرمايه‌هاي آينده خود را بي‌دفاع در برابر اين هجمه‌هاي نهفته رها كند.
 
 
 
    
بعد از نوشت‌افزارها نوبت بستني‌ها رسید
 
انيميشن‌هاي مختلف با جذابيت‌هاي بصري و داستاني و بازي‌هاي رايانه‌اي كه ابتدا با داستان‌هاي غيرمستقيم و سپس بي‌هيچ پرده‌پوشي عليه اعتقادات و فرهنگ ما توليد شدند و به راحتي در اختيار كودكان و نوجوانان‌مان قرار گرفتند، به اندازه‌اي زمينه‌سازي كردند كه شخصيت‌هاي اصلي خود را همراه نوشت‌افزار سركلاس فرزندان ما بنشانند و سر از لباس و ساير وسايل آنها در بياورند و البته استكبار در اين عرصه‌ها به يك زمين بي‌رقيب وارد شد.  اما نكته قابل‌توجه محصولات داخلي هستند كه يدك‌كش گونه‌هاي مختلف اين هجمه فرهنگي عليه هويت و باورهاي كودكان ما شده‌اند، مانند بستني‌هاي توليد يك كارخانه معروف لبني كه روي بسته‌بندي آنها تصاويري از شخصيت‌هاي اصلي كارتون‌هاي مستهجن غربي نقش بسته و در فروشگاه‌ها به راحتي در دسترس كودكان قرار مي‌گيرد؛ شخصيت‌هایي مانند السا و آنا در FROZEN كه متعلق به سريال كارتوني دخترانه‌اي با زمينه داستاني همجنس‌گرايي است يا انگري‌برد يا پرندگان خشمگين كه در داستان‌هاي خود به شورشياني عليه اسلام تبديل مي‌شوند.
 
 
     
اسلام‌ستيزي و ايران‌‌هراسي با چاشني بستني
 
 
به عنوان نمونه انگري برد جدا از اينكه طبق اسناد منتشر شده توسط ادوارد اسنودن، مقاطعه‌كار سابق آژانس امنيت ملي امريكا يك ابزار مناسب جاسوسي است، براي تخريب چهره اسلام و ايران اسلامي هم مورد استفاده قرار گرفته، به طوري كه در نسخه Angry Birds Space يك مرحله وجود دارد كه شما بايد بنايي بسيار شبيه به برج ميلاد را از بين ببريد.  همچنين در اين بازي يك مرحله وجود دارد كه مانند نقشه ايران طراحي شده است، كاربر مجبور است براي عبور از مرحله، تمام موانع را از بين ببرد، يعني اينكه با شوخي و سرگرمي به ايران حمله مي‌كند و كاربر با عبور از اين مرحله ايران را نابود  كرده است. اين بازي علاوه بر توهين به ايران به تمام مسلمانان جهان نيز توهين مي‌كند، زيرا در نسخه طرح‌هایی مانند مساجد و مكان‌هاي مقدس وجود دارد كه بايد آنها را از بين ببريد. براي رسيدن به اهداف بازي بايد بارها مسجدي را خراب كنيد و همچنين خوك‌هايي را كه داخل مسجد ساكن هستند، بايد از بين ببريد.  همچنين شخصيت‌هاي كارتون Frozen كه توليد شركت والت‌ديزني است؛ شركتي كه 60 درصد  كارمندانش را همجنس‌گرايان تشكيل مي‌دهند و همواره سعي در دور كردن انسان از خداوند داشته است یا شخصیت های کارتون وینکس که مروج نوع مبتذلی از سبک زندگی غربی دخترانه است.
    
 
 
ميهن: از ارشاد مجوز داريم؛ ارشاد: پيگيري مي‌كنيم
 
اين سبك ترويج بي‌سر و صداي بي‌فرهنگي در حالي ادامه دارد كه هيچ يك از مسئولان نظارتي در اين حوزه نسبت به آن واكنشي نشان نداده‌اند. شركت ميهن در پي پيگيري‌هاي «جوان» در مورد اين بسته‌بندي‌ها و پيام روي آنها اعلام كرد براي انتشار اين تصاوير روي بسته‌بندي بستني‌ها مجوز گرفته است. از سوي ديگر مسئولان وزارت ارشاد با اظهار بي‌اطلاعي از چنين مجوزي قول پيگيري موضوع را دادند.
Share

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی